Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Vedení školy a ŠVP

Když tak probírám své zkušenosti ze škol a porovnávám je, tak si stále více uvědomuji nezastupitelnou roli ředitele při zavádění kurikulární reformy. Dva krajní postoje ředitelů jsou asi tyto: účastní se konzultace, zajímají se a podporují svého koordinátora. (Někdy je to zástupce ředitele). Druhý krajní přístup: nemají zájem, veškerou agendu, související s tvorbou ŠVP předávají koordinátorovi. Někdy  ho alespoň formálně podpoří, někdy ani to ne. Setkal jsem se i se situací, kdy ředitel koordinátorovi sebral osobní ohodnocení po napsání ŠVP, ale „funkci“ mu nechal.  A když pak porovnávám kvalitu ŠVP a hlavně „změnu, která tím nastala“ ve škole, vychází mi mi jednoznačné zjištění: tam, kde ředitelé nedávají dostatečný důraz na naplánování a zavádění změny podle ŠVP, tam je to jen formální proces, který se praktické výuky vůbec nedotkl. Jejich zodpovědnost však je jednoznačná: oni jsou zodpovědni za stav na škole. Jejich laxní přístup se projeví v okamžiku, kdy se začne kontrolvoat nejen formální správnost ŠVP, ale jeho praktická realizace ve škole. Jen aby to pak „neodnesli“  jen učitelé.


    nikdo zatím nehodnotil

Jeden komentář k příspěvku

  1. avatar

    A Jendo, nestálo by za to nalézat dobré příklady? Jak se říká: "Příklady táhnou" a myslím si, že když budeme vytahovat ty dobré, tak se jich více lidí chytne. Víme, že není jednoduché se měnit, ale je dobré vidět, že to jde a především proč, co tomu konkrétně přispívá, jaké maličkosti tomu napomáhají apod. Když po těch školách jezdíš, zkus vytáhnout tyto věci. Třeba to pomůže (a možná i tobě ;-))

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.